قیمت های دستگاه
نوشته شده توسط : آیسان

این سوال در ذهن ‎بسیاری از صاحبان صنایع و همچنین پیمانکاران مطرح است و تمایل دارند خیلی سریع به جواب برسند.

‎با توجه به تنوع برند های موتور دیزل و ژنراتور و شرکت های کوپل کننده و نیز تغییر مشخصات فنی موتور دیزل مانند تعداد سیلندر، سیستم سوخت ، سیستم خنک کاری، کشور سازنده و … قیمت دیزل ژنراتورها بسیار متنوع است.

‎از طرف دیگر به دلیل وارداتی بودن دیزل ژنراتور افزایش نرخ ارز باعث افزایش قیمت فروش این ماشین آلات می شود. افزون بر تمام این مسائل، موارد انتخابی مورد نیاز دیزل ژنراتور مانند کاناپی، تابلو چنج اور و … نیز بر مشکل برآورد قیمت می افزاید. ‎متاسفانه منابعی هم که به صورت آنلاین قیمت های خود را اعلام می نمایند به دلایل گوناگون معمولا قیمت دیزل ژنراتور ها را کمتر از میزان واقعی اعلام می کنند و در عمل از تحویل ماشین آلات با قیمت اعلام شده خود طفره می روند که خود باعث ایجاد مشکلات برای خریداران می شود. با توجه به این مسائل، بهترین و مطمئن ترین روش برای برآورد قیمت دیزل ژنراتور ، استعلام قیمت آن از منابع موثق است.

اما به طور کلی دیزل ژنراتور از قسمتهای اصلی و مشخص زیر تشکیل شده و می توان قیمت دیزل ژنراتور را به موارد زیر مربوط دانست:

برند موتور دیزل (پرکینز، کامینز، ولوو، کاترپیلار و …) و ژنراتور (استمفورد، مکالته، لوری سومر و…)

مدل و توان موتور دیزل (شامل توان خروجی بر حسب اسب بخار و تک سوز یا دوگانه سوز بودن موتور)

مدل و توان ژنراتور (شامل توان خروجی بر حسب KW یا KVA)

تابلو کنترل و اصلیت قطعات استفاده شده در ساخت آن (رله، کلید های قدرت و برد کنترلر و …)

متعلقات جانبی، باتری، سایلنسر(خفه کن) اگزوز، شاسی دیزل ژنراتور، ظرفیت باک سوخت، لرزه گیر

کانوپی سایلنت و رعایت اصول مهم و استاندارد های لازم در ساخت آن

ضمانت کالا و خدمات پس از فروش شامل سرویس دوره ای یا تأمین قطعات مورد نیاز (فیلتر، سوزن انژکتور و …)

توان دستگاه

افزایش توان دستگاه، افزایش قیمت آن را به دنبال خواهد داشت بنابراین محاسبه سزح انرژی مورد نیاز و اقدام به تهیه دیزل ژنراتور با مقدار محاسبه شده از تحمیل هزینه اضافی به سرمایه گذار جلوگیری خواهد کرد.

برند تولید کننده

در ایران دیزل ژنراتور‌های موجود در بازار به سه دسته، آمریکایی و اروپایی، ایرانی و چینی دسته بندی می‌شوند که سیر تغییر قیمت در این سه دسته نزولی خواهد بود.

تابلو کنترل و قطعات جانبی

تابلوی کنترل دیزل ژنراتور کنار موتور و ژنراتور قرار می‌گیرد و کیفیت تجهیزات و تکنولوژی بکار رفته در تابلو تعین کننده خواهد بود همچنین قطعات جانبی نظیر، باتری، سایلنسر (خفه کن) اگزوز، شاسی دیزل ژنراتور، ظرفیت باک سوخت، لرزه گیرو کانوپی در قیمت تمام شده دستگاه موثر خواهند بود.

کوپل دستگاه

یک دستگاه دیزل ژنراتور از سه بخش زیر تشکیل شده است:

-موتور دیزل

-ژنراتور

-تابلو کنترل

که اتصال موتور و ژنراتور به هم روی شاسه فنری و قراردادن یک تابلو کنترل در کنار آن کوپله کردن نام دارد. اینکه این کوپل در کشور تولید کننده انجام می‌شود و یا توسط شرکت وارد کننده انجام شود در قیمت تمام شده دستگاه تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت ارز

باتوجه به اینکه بیشتر دیزل ژنراتور‌های موجود در بازار وارداتی هستند می‌توان نتیجه گرفت که تغییرات قیمت ارز نوسانات قیمت برای دیزل ژنراتور را به همراه خواهد داشت.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 8 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: